Federació

Tot a punt per a la fira Meat Xperience que se celebrarà el 27 i 28 d’octubre

La fira dels professionals carnis impulsada per Carnissers Xarcuters Catalunya se celebrarà a la Farga de l’Hospitalet de Llobregat els pròxims 27 i 28 d’octubre
Tot a punt per a la fira Meat Xperience que se celebrarà el 27 i 28 d’octubre

El 27 i 28 d’octubre de 2024, la Farga de l’Hospitalet de Llobregat acollirà el Meat Xperience, la primera fira especialitzada que reunirà carnissers, xarcuters, cansaladers i establiments gurmet de tot l’estat. Les acreditacions per a professionals ja estan disponibles de manera gratuïta i es poden obtenir al web de la fira.

Organitzada per Carnissers Xarcuters Catalunya, la fira Meat Xperience representa molt més que un simple esdeveniment sectorial: és una aposta decidida per reivindicar la importància del comerç tradicional carni.  El seu objectiu és convertir-se en el punt de referència per a tots els professionals del sector, oferint un espai d’intercanvi de coneixements on els participants no només podran descobrir les últimes tendències en productes, serveis i tecnologia, sinó que també tindran l’oportunitat d’establir relacions comercials que impulsin els seus negocis.

Més de 3.500 m2  d’espai expositiu i unes 250 marques representades

El Meat Xperience comptarà amb més de 3.500 m² d’espai expositiu i reunirà 250 marques. La Farga de L’Hospitalet serà l’escenari d’aquesta primera edició, que oferirà no només una àmplia zona d’exposició, sinó també conferències, tallers i un auditori per a ponències especialitzades.

Els professionals tindran l’oportunitat de descobrir una variada gamma de productes, com carns fresques, embotits, formatges i altres aliments gurmet. A més, hi haurà fabricants i distribuïdors de maquinària especialitzada per al processament de carn, així com solucions digitals i tecnològiques orientades al comerç minorista.

Pròsper Puig, president de la Federació Catalana de Carnissers, Cansaladers i Xarcuters, subratlla la rellevància de la fira en un sector que ha d’adaptar-se als nous hàbits de consum i atraure les noves generacions. «És imprescindible captar vocacions i fomentar el relleu generacional per assegurar el futur del comerç de proximitat», afirma Puig, destacant la fira com una oportunitat per impulsar la transformació del sector.

La selecció espanyola de carnissers, la presentació del llibre ‘Porca Misèria’ o un maridatge de vins i embotits, entre les activitats de la fira

El programa de Meat Xperience ofereix una agenda d’activitats variada i pensada per inspirar i formar els professionals del sector, amb l’objectiu de fomentar l’ofici, la innovació i l’adaptació als nous hàbits de consum. Durant dos dies, els assistents podran gaudir d’una experiència immersiva amb demostracions en directe i ponències de referents del sector.

Dos dels grans atractius de la fira pel que fa a les activitats seran la presentació del llibre ¡Porca Miseria!, del Mestre Artesà Xesc Reina, i la demostració en viu de la Selecció Espanyola de Carnissers, ambdues previstes per al diumenge 27 d’octubre. En la seva obra, Reina explora la seva passió pels embotits artesans i ofereix una visió personal sobre l’elaboració de productes carnis de qualitat. Aquesta obra és una oda a la xarcuteria amb consciència, que revalora l’artesania i posa en relleu la importància de la matèria primera i dels processos acurats. Pel que fa a la demostració de la Selecció Espanyola de Carnissers, que s’està preparant per competir en el World Butchers’ Challenge 2025 a París, serà un entrenament en directe, on el públic podrà veure com es coordinen i exhibeixen les seves habilitats en el desossat i la transformació de carn.

El mateix diumenge, els assistents també podran gaudir d’una sessió de maridatge de vins i embotits tradicionals, en què Josep Dolcet, expert en elaborats carnis i col·laborador de la Fundació Oficis de la Carn, i Ramon Roset, Gastrònom i sommelier, oferiran una sessió pràctica per combinar vins seleccionats amb embotits tradicionals catalans, ensenyant les claus del maridatge perfecte i potenciant els sabors de cada producte. Aquesta activitat serà ideal per aquells que busquin una experiència sensorial que connecti gastronomia i cultura local.

A més, durant la fira se celebrarà la ponència “Carn Maduraºda”, impartida per Núria Panella, tècnica d’innovació del programa de qualitat i tecnologies alimentàries de l’IRTA, que explorarà l’impacte de les normatives en la producció de carn madurada i les seves propietats sensorials; una taula rodona sobre casos d’èxit en què professionals compartiran les seves experiències innovadores en adaptar-se a les noves demandes del mercat; la presentació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, i moltes activitats més, que es poden consultar al web de la fira.

La trobada MX, el sopar dels professionals del sector carni serà el tret de sortida a la fira

A més de totes les activitats que se celebraran a a Farga de l’Hospitalet de Llobregat, s’ha organitzat la trobada MX, un sopar de networking que se celebrarà el dissabte 26 d’octubre a l’Hotel Catalonia Barcelona Plaza. Aquest esdeveniment reunirà professionals del sector carni en un ambient propici per a conèixer altres companys de professió i intercanviar idees abans de l’inici de la fira. Les places són limitades i els interessats es poden apuntar al web de la fira.

Federació catalana de Carnissers i Xarcuters - Canalsaders
carnissersxarcuterscatalunya.cat