Actualitat

250 professionals del sector assisteixen a la Jornada protagonitzada per Anthony Puharic

Tendències Carnívores. La transformació de la carnisseria-xarcuteria

La jornada “Tendències Carnívores. La transformació de la carnisseria-xarcuteria” organitzda per GremiCarn juntament amb Cedecarne va superar totes les expectatives d’assistència. Més de 250 persones, en la gran majoria socis dels diferents gremis provincials de Catalunya, van omplir el saló d’actes de l’Hotel Barceló Sants de Barcelona.

La visita d’Anthony Puharic, CEO de la Carnisseria Víctor Churchill de Sidney (Austràlia), catalogada com la millor del món, va ser el gran reclam d’una masterclass recolzada per experts del sector i en tendències gastronòmiques.

“La força que ens mou és la història familiar, les 4 generacions que ens precedeixen, juntament amb les ganes d’innovar amb el desenvolupament del producte i la millora del tracte amb el client.” Amb aquesta frase iniciava la primera taula rodona el mediàtic Puharich, mentre explicava com l’experiència familiar i el seu model de negoci fa que sigui conegut i estudiat pels retailers de tot el món.

 

El carnisser es revoluciona: models d’èxit:

A la primera taula rodona, l’australià va dialogar amb Carlos Rodríguez, President de CedeCarne i CEO del Grup Raza Nostra, i de Ferran Blanch, professor d’estratègia de marketing d’ESADE i propietari de l’empresa Vison, sobre la transformació i el futur de la carnisseria-xarcuteria.

Durant la conversa, els tres van ressaltar la importància de la imatge cuidada, la higiene de l’establiment, la transparència durant la manipulació de la matèria primera, la inversió en l’aparadorisme, la diferenciació del producte, la difusió en mitjans digitals, entre altres aspectes. Tot i això, va quedar palès que com va remarcar el carnisser australià “el millor ambaixador d’una carnisseria és el mateix carnisser”.

A més, Carlos Rodriguez va afegir la importància de reinventar-se i mantenir-se sempre en contínua formació, “Els negocis d’èxit es marquen reptes i desafiaments en la forma de plantejar el negoci als consumidors. S’han de plantejar propostes de valor atractives i implementar-les.” a la que Carlos Rodríguez afegia la importància de la formació per evolucionar el negoci, ja que aquell que mai canvia i sempre fa el mateix, és perillós.

 

Noves tendències de consum. L’escolta del mercat:

A la segona taula rodona, Anthony Puharich va debatre amb Alexandra Sumasi, periodista gastronòmica, i Gemma Martín professora de Trade Marketing i Retailing a ESADE, sobre les tendències de consum al sector, com han canviat els gustos i hàbits del consumidor, i com el professional pot adaptar-se a les noves demandes. Durant aquesta segona taula rodona, tots van coincidir en què s’ha de reforçar més l’experiència del consumidor com a avantatge davant els establiments de gran consum.
En aquesta línia, Puharic assegurava que “S’ha d’inspirar i satisfer als clients a través del tracte i la informació que donem.

D’aquesta forma adquirirem més confiança per part del client i aquest estarà més còmode en l’experiència de compra” mentre que Alexandra Sumasi remarcava que “hem d’apostar per a la formació interna i la informació externa. El client carni vol saber cada vegada més els detalls del producte. Hem de saber informar-lo a la perfecció i així oferirem un tracte excel·lent”.

Un altre dels temes destacats, va ser l’especialització. Gemma Martín va explicar la importància de saber que mai es pot satisfer a tots els clients i que el fet de valorar quin és aquell amb més potencial i esprémer-lo és important. “El futur del comerç depèn de treballar en l’art de renunciar”, remarcava.

Després del gran èxit de la jornada organitzada per GremiCarn juntament amb Cedecarne, queda palès que l’agremiat està interessat en la innovació i la importància de reinventar-se fent que dies com el del passat 5 de març siguin d’especial importància per al sector.

Al següent enllaç podreu descarregar-vos les imatges de l’acte i l’àudio de tota la jornada.

Esta publicación no pertenece a Noticias, Eventos o Blog.

publicitat
X
Fes-te soci
Entra les teves dades i ens posarem en contacte amb tu amb la més brevetat possible

[contact-form-7 id=”1065″ title=”Fes-te soci”]

Fes-te soci de GremiCarn
Ompla el formulari i ens posarem en contacte amb tu perquè formis part de la nostra gran família