GremiCarn

GremiCarn s’uneix a dos projectes de grups operatius de l’Associació Europea per a la Innovació en matèria de productivitat i sostenibilitat agrícoles

Coordinats pel Clúster Food Retail, GremiCarn s’ha unit a projectes nous: Connectem i Novaferm

Coordinats pel Clúster Food Retail, GremiCarn s’ha unit a empreses i entitats per treballar conjuntament en dos projectes de grups operatius de l’Associació Europea per a la Innovació en matèria de productivitat i sostenibilitat agrícoles, en el marc del Pla estratègic de la PAC 2023- 2027 del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

El projecte Connectem té dos objectius principals: el desenvolupament de nous productes alimentaris innovadors amb qualitat nutricional i sensorial diferenciada, tot prioritzant la sostenibilitat del procés en tota la cadena i, l’increment de nous llocs de treball adaptant els processos tecnològics productius a persones amb discapacitat i/o risc d’exclusió social. Es pretén que aquest projecte pilot sigui reproduïble per a altres empreses del sector alimentari català.

En aquest projecte hi participen l’empresa CET el Pla, com a líder del projecte i el Clúster Food Retail com a coordinador. També son socis beneficiaris la Fundació Mas Albornà i la Fundació Drissa. Els socis no beneficiaris son l’Hospital Sant Joan de Déu, GremiCarn, Tea Garrotxa, Plusfresc, Casa Ametller, Farré Hortícoles, Eco La Morana i el C´lúster de Salut Mental – We Mind. La Fundació Eurecat i la Fundació Alícia participen com a organismes d’investigació.

Per altre costat, el projecte Novaferm te com objectiu principal estudiar la valorització de subproductes d’origen vegetal, procedents de l’horta ecològica, mitjançant la fermentació en fase sòlida per l’obtenció de nous ingredients i/o productes de valor afegit. Es pretén que aquest projecte pilot sigui reproduïble per a altres empreses del sector alimentari català.

En aquest projecte hi participen: l’empresa Sant Dalmai i com a líder del projecte, el Clúster Food Retail, com a coordinador. També son socis beneficiaris la Fundació Drissa i Embutidos Villamarin. Els socis no beneficiaris son Casa Ametller i GremiCarn. La Fundació Eurecat, participa com a organisme d’investigació, tal i com estableix l’article 3 de l’ordre ACC/253/2023, de 15 de novembre, en relació a les bases reguladores de l’ajut.

Departament
Àrea Social i Atenció a l'Agremiat
Cristina Domènech
Contacta amb nosatres per whatsapp