Aquest ajut va dirigit a persones treballadores per compte propi i per comte aliè, amb càrregues familiars, que acreditin una minva dràstica i involuntària en els seus ingressos com a conseqüència dels efectes en l’activitat econòmica ocasionats per la declaració de l’estat d’alarma derivat de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, i no disposin de fonts alternatives d’ingressos.
El període de presentació de sol·licituds comença el dia 30 d’abril.
Les sol·licituds s’hauran de presentar per mitjans telemàtics i és requisit indispensable disposar de signatura electrònica.
A qui va dirigit:
A persones treballadores (persones físiques) que es trobin en algun dels supòsits següents:
- Treballadores per compte aliè afectades per un expedient de regulació temporal d’ocupació per força major, d’acord amb els supòsits previstos a l’article 22 del Reial Decret llei 8/2020.
- Treballadores per compte aliè afectades per un expedient de regulació temporal d’ocupació per causes econòmiques, tècniques i de producció, d’acord amb els supòsits previstos a l’article 23 del Reial Decret llei 8/2020.
- Treballadora per compte aliè, fix discontinu, afectada per un ERTO d’acord amb el punt 6 de l’article 25 del Reial Decret llei 8/2020.
- Treballadora per compte aliè afectada per l’extinció del contracte de treball.
- Treballadora per compte propi amb suspensió o reducció de l’activitat econòmica.
És molt important que accediu al web
https://web.gencat.cat/ca/coronavirus/preguntes-mes-frequents/ajuts-socials/subministraments-basics/requisits-i-presentacio-de-lajut/ per tal de confirmar si la vostra casuística personal us permet accedir a l’ajut esmentat.
Per a la tramitació d’ajuts i subvencions és imprescindible disposar de certificat de signatura digital, sinó en disposeu poder fer-ho amb facilitat a través del web https://idcatmobil.seu.cat/