Moratòria a l’arrendament de locals de negocis.
Qui pot sol·licitar la moratòria? Els autònoms i pimes arrendataris de locals de negoci en els que es desenvolupin alguna de les activitats obligades a la suspensió per l’estat d’alarma, o bé que, tot i no estar obligats al tancament, la seva facturació mensual hagi caigut més d’un 75% en relació amb la facturació mitja mensual del trimestre de l’any anterior al que pertany el mes de la sol·licitud.
La sol·licitud s’ha de fer dins del mes següent a l’entrada en vigor del RDL.
La moratòria serà diferent en funció de qui sigui el propietari del local arrendat.
Si el propietari té la condició de gran tenidor, segons aquesta norma, la moratòria pot arribar com a màxim a ajornar quatre mensualitats; el cobrament de les mensualitats ajornades es fraccionaria dins dels dos anys següents i sempre dins del termini de vigència del contracte d’arrendament o les seves pròrrogues.
En cas de que el propietari no sigui un gran tenidor, es podrà demanar l’ajornament de la renda utilitzant la fiança que havia estat dipositada. Aquesta s’hauria de restablir en el termini d’un any des de l’acord o en el que resti de vigència del contracte si és inferior.
Pagament fraccionat de l’Impost de Societats.
En determinades circumstàncies, les societats podran renunciar al càlcul del pagament fraccionat sobre la base fixe del resultat de l’exercici anterior, per optar al càlcul d’aquest pagament sobre el resultat real de l’exercici en curs.
Mòduls
Els autònoms que hagin renunciat al sistema de mòduls durant l’exercici 2020 arran de la situació de crisi, no hauran d’esperar tres anys per poder tornar al sistema, i ho podran fer en l’exercici 2021 sempre que no hagin superat els límits que exclouen del sistema.
Càlcul dels pagaments fraccionats dels mòduls de IRPF i IVA.
No computaran com a dies d’exercici d’activitat, els dies naturals en els que hagués estat vigent l’estat d’alarma.